Skrotprojektet - Customcross del 1

I förrgår skruvades Maicon ner i molekyler (som Sudden skulle sagt).

Började plocka ihop framdelen idag. Sköt upp gaffeln 14 cm i styhuvudet (gaffelclampsen) så att fronten blev lägre. Allt utstick uppåt kom i vägen för styret, så jag fick svetsa om styrresarna (bar raisers). Eftersom de var i aluminium och jag bara har en vanlig MIG/MAG utrustad för stål, fick jag svetsa i fästbultarna istället för själva resarna. Får fixa det ordentligt när jag har tillgång till TIG-svets.
Slipade överfallen på bänk-bandslipen för att få bort oxider, snyggt blev det. Rostskyddade hela resarna utom överfallen.
Bilder:


En resare



Kronan, styre och risers


Lite drömma-inför-framtiden!

Spenderat än så länge:
Cross: 2000 kr
Svetsgas, slippapper: Hoppar över att ränkna sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0